De velocitat vertiginosa a la calma total: Lectura per aquestes vacances

De petita, recordo al meu pare dient-me que llegís més, primer per meu petit problema (lleu i que amb el temps he anat “arreglant”) de dislèxia i dificultat de descodificació, allò que ens passa de tant en tant d’intercanviar lletres i números en les paraules, llegir en veu alta amb certa dificultat o lentitud…. Per això, i per la capacitat d’aprenentatge que podem adquirir amb la lectura. A casa sempre es va llegir, la meva germana, també una devoradora de llibres, el meu pare, que amb el poc temps que li quedava després de treballar, també intentava dedicar-hi una estona diària, igual que la meva mare.

A mi, em feia una mica de mandra, perquè em costava i era lenta…( i reconec que hauria de llegir molt més del que faig.) Però amb el temps, vaig començar a agafar-hi el gust. Sempre m’han agradat llibres amb els que  aprens coses, i encara que siguin novel·les també aprens valors i visions diferents, però els llibres on et parlen de fets verídics, o que t’ensenyen a afrontar la vida quotidiana, professional i personal, aquests m’agraden molt més.

I perquè parlo d’això,  perquè començo vacances, i quan estic de vacances m’agrada, a part de no fer res(o gairebé res 😉 ), m’agrada llegir, perquè es la millor manera de desconnectar i al mateix temps, aprendre moltes coses.

Ara mateix tinc varis fronts oberts, com el de la Cristina (estoy en ello Cristina!), Relaciones Públicas 2.0, La Comunicación no Verbal, de Teresa Baró, “La ridícula idea de no volver a verte” de Rosa Montero però ja tinc en ment altres llibres que m’agradaria que passessin per les meves mans.

Un dia, tot xerrant amb un bon amic, (es d’aquells amb qui pots passar hores i hores parlant i aprens un tou de coses, i de temàtiques ben diferents!Totalment recomanable!;) )  em va recomanar uns quants llibres. En una llibreria segur que els podríem encaixar en la secció d’auto ajuda, perquè parlen del creixement personal, però perfectament podrien anar en moltes altres. Aquí us deixo tres de les recomanacions que em van fer (Gràcies Jordi), i si us agraden, doncs ja sabeu, un bon cafè i bona lectura!

el lider que no tenia cargoEl lider que no tenia cargo”: Aquest llibre és el resultat de quinze anys en què Robin Sharma ha treballat com a assessor de lideratge en empreses com Microsoft, Nike, Unileve o la NASA. El llibre està construït a partir de les tàctiques que els millors s’utilitzen per assolir l’èxit, tant professionals com personal.  Aquest llibre tracta sobre la habilitat que tots tenim per ser líders però també sobre la responsabilitat de treballar sempre al màxim del nostre potencial i així marcar la diferentcia en les vides dels que ens envolten “.

 

 

 

la ley de la simplicidadLas leyes de la simplicidad”: Disseny, tecnologia, negoci, vida… La senzillesa i lleugeresa d’artefactes com l’iPod s’han popularitzat per la simplicitat. Però a vegades, ens veiem atrapats en una paradoxa: volem una cosa senzilla i fàcil d’utilitzar, però que sigui capaç de realitzar totes aquelles coses complexes que desitgem que faci. En Les lleis de la simplicitat, John Maeda proporciona les claus: 10  lleis que equilibren la simplicitat i la complexitat en els negocis, la tecnologia i el disseny, però també en la vida, ja que segons Maeda aquest llibre expressa la seva lluita per comprendre el sentit de l’existència des de la seva condició de tecnòleg humanista. Les lleis de la simplicitat és un llibre que es llegeix d’una  tirada, divertit i audaç no només pel seu provocatiu, lliure i lúdic enfocament dels problemes derivats d’un món cada vegada més complex, sinó per una prosa directa i clara que encarna a la perfecció la màxima llei, la número 10, que Maeda denomina l’única: “La simplicitat consisteix a sostreure el que és obvi i afegir l’específic“.

bona nit i bona sortBona nit i bona sort”: Com atraure la fortuna a la teva vida mentre dorms. A la nit, quan ens disposem a dormir, deixem d’ocupar-nos de moltes coses; per exemple, no hem de vigilar que no ens atropelli un cotxe en travessar el carrer, i de fet el nostre cervell suspèn moltes de les funcions que durant el dia són essencials per a la nostra supervivència i aprofita aquest estalvi  d’energia per reforçar i organitzar la memòria. Totes les investigacions apunten que les nostres neurones, un cop deslliurades de moltes de les seves obligacions habituals durant el dia, són capaces d’establir durant el son una major quantitat de connexions sinàptiques que en l’estat de vigília. Partint d’aquest potencial natural del nostre ritme biològic, Joaquim Valls, creador del mètode de grafotransformació Kimmon i autor de l’èxit de vendes “Buenos días y buena letra”, et proposa un mètode pràctic i efectiu, basat en recents recerques científiques, per cultivar en el moment que precedeix el son les característiques psicològiques que ens fan més propensos a la bona sort, com l’optimisme, l’extraversió, la proactivitat i l’empatia, perquè el teu cervell les practiqui durant la nit (sense que tu ni te n’adonis) i et llevis disposat a obtenir el millor de la vida. I el millor és que hi tens molt a guanyar i absolutament res a perdre.

Espero que us agradin aquestes recomanacions com a mi. I jo em despedeixo, perquè en el moment en que publiqui aquesta entrada, la present es prendrà un parell de setmanes de desconnexió!!!

Bona tornada al cole i a la feina, i per a mi, bones vacances! 🙂

5 comentarios

  1. Bones recomanacions Sónia. M’apunto per llegir el de “Las leyes de la simplicidad”.

    1. Segur que t’agradarà Lluis!!!

  2. Hola Cristina, espero que t’agradi el meu llibre i que t’acompanyi en aquesta apassionant tasca que tens entre mans. Felicitats pel blog! Teresa

    1. Hola Teresa,el meu nom és Sònia,Cristina Aced es l’autora de Relaciones Públicas 2.0 !Gràcies pel teu comentari,si,la comunicació no verbal sempre m’ha agradat i el teu llibre segur que m’ajudarà molt a entendre aquest apasionant mon de la comunicació.Gràcies!

  3. Bones vacances, Sònia! I feliç lectura 🙂 Esperem els teu post poslectures 😉

Responder

