Marketing de continguts en petites i mitjanes empreses. #CarnavalRRPP

Tenint en compte que en el 2014, el 80% de les empreses invertirà en Content Màrqueting (Marketing de continguts o continguts rellevants a la xarxa) amb l’objectiu d’atreure’ls cap a l’empresa i connectar amb ells, i amb la finalitat de crear un valor únic per elevar la visibilitat de la nostra marca (empresa,professional), dona molt que pensar.

Ja no es el fet de llançar-nos a la xarxa per promocionar els nostres productes, sinó que va més enllà, es crear un valor afegit, és lliurar un contingut útil i rellevant per guanyar la lleialtat de l’usuari.

marketing-de-contingutsÉs important saber que el 70% dels consumidors realitzen una intensiva cerca per la xarxa  sobre l’empresa i els productes a través de la web, abans d’arribar a la compra, més pel seu contingut propi que per la publicitat (segons un estudi realitzar per e-interactive), potser si que hauríem de parar-nos un moment i analitzar què hem de fer per tenir més visibilitat. Un de les claus més importants és tenir un contingut especialitzat per cada audiència, però el punt és l’intercanvi de coneixement i d’opinions entre els usuaris a través de blogs i les diferents xarxes socials que trobem. Ja no és només el tradicional boca-orella sinó la interacció. Per tant, és un camp de joc ideal per les empreses per dialogar amb els seus potencials consumidors establint una conversa directa, transversal i transparent.

Però, està el “marketing de continguts” a l’abast de tothom? Hi ha un article molt interessant on parla precisament d’això.

Podem trobar exemples com els de Coca Cola , grans companyies que destinen recursos per crear continguts relacionats amb la marca. Però aquests objectius els podem trobar en petites i mitjanes empreses? Doncs si. Aquest article en qüestió posa com a exemple a una empresa dedicada a la fabricació de joguines (Fluff) i que, a través del seu blog tracta de temes relacionats, com la psicologia infantil, manualitats…

Per posar un exemple, que per mi, es més proper, es el que intento fer amb el blog de la meva empresa. Mediafer pretén ser un espai de reflexió en l’entorn de la ferreteria, el bricolatge i els materials que podem trobar i evidentement, ofertes que llancem, però el nexe que volem que uneixi aquest dos mons, la ferreteria i el coneixement dels material que tenim, es a través de petites píldores o articles de com utilitzar aquest productes, coses que pots fer amb el material que trobes a la nostra botiga, com per exemple, com fer una làmpara original per una habitació infantil o com evitar que es filtri aire fred per les finestres per poder estalviar en calefacció. Aquests son alguns exemples del que intentem fer per crear contingut de certa qualitat i especialitzat.

Crec que es inevitable que tota empresa, per petita que sigui, entri i formi part d’aquesta societat digitalitzada, perquè aquí rau un nou desenvolupament de l’empresa, unes noves formes de comunicar-se i donar-se a coneixer.

Jo mateixa, estic aprenent molt en aquest sector, i m’ajuda molt les iniciatives que es formen per internet, com per exemple el # CarnavalRRPP , que és una iniciativa participativa que ha nascut aquest setembre de la mà de Cristina Aced (@blogocorp) i Carlos Molina (@molinaguerrero) amb l’objectiu de promoure el debat al voltant de la comunicació corporativa i les relacions públiques.

I el debat que crec que és prou interessant, és el de “Com petites i mitjanes empreses poden aprofitar el marketing de continguts per créixer, captar i fidelitzar els clients a part de la creació de blogs o apartats d’actualitat, i quines estratègies més poden explotar

Ho debatim? 🙂

Anuncios

6 comentarios

  1. […] Tenint en compte que en el 2014, el 80% de les empreses invertirà en Content Màrqueting (Marketing de continguts o continguts rellevants a la xarxa) amb l'objectiu d'atreure'ls cap a l'empresa i co…  […]

  2. Gràcies, Sònia, per participar a #CarnavalRRPP 🙂 La pregunta amb què tanques el post és clau! Des del meu punt de vista, les PIMES són les més beneficiades de les oportunitats que brinden els mitjans socials. Un bon exemple és el de Mediafer, que tu coneixes prou bé 😉

    A veure què n’opinen la resta de participants de #carnavalRRPP!

  3. […] es lo mismo escribir en una bitácora sobre trucos para hacer bricolaje en casa que explicar en un post las bondades de un determinado producto que fabrica la misma empresa. No es […]

  4. […] es lo mismo escribir en una bitácora sobre trucos para hacer bricolaje en casa que explicar en un post las bondades de un determinado producto que fabrica la misma empresa. […]

  5. […] Tenint en compte que en el 2014, el 80% de les empreses invertirà en Content Màrqueting (Marketing de continguts o continguts rellevants a la xarxa) amb l'objectiu d'atreure'ls cap a l'empresa i connectar amb ells, i amb la …  […]

  6. […] “Ja no es el fet de llançar-nos a la xarxa per promocionar els nostres productes, sinó que va més enllà, es crear un valor afegit, és lliurar un contingut útil i rellevant per guanyar la lleialtat de l’usuari”, destaca Sònia Díaz. […]

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: