Reflexió personal:Objectius complerts del 2013 i nous reptes per aquest 2014.

A les acaballes del mes de desembre, una comença a fer valoració de l’any. Cada any comencem amb molts objectius per complir durant aquests 365 dies dels quals, molts d’ells, no s’acaben realitzant. El típic “deixar de fumar” a mi ja no em funciona, tot i que aquest any el tornaré a apuntar a la meva llista de “to do”! 😉

Personalment em quedaré amb la part bona de l’any.  En el meu entorn professional, molt tocat per la crisis (paraula que prometo no tornar a pronunciar o escriure  a partir d’aquest moment) o la mala gestió en certs aspectes, m’ha fet obrir els ulls i veure que, tot el que estaven fent fins ara, potser ja no serveix per afrontar la situació, sinó el que cal és fer un canvi de mentalitat. Les petites i mitjanes empreses, o les empreses familiars, hem de canviar el xip.

Ara ja no només compta en aixecar la persiana, encendre els llums i posar-se darrere un mostrador, sinó que el que cal es innovar dins del teu sector i aprofitar les possibilitats de negoci que tenim en altres nínxols de mercat afins al nostre o altres canals de venta, promoció o distribució.

Internet, avui per avui és una bona opció a contemplar, creant contingut interessant sobre el teu sector o sobre la teva empresa, donant-te a conèixer en les diferents xarxes socials o blogs dels que disposem, obrint un e-commerce… però tampoc podem deixar de banda la nostra vida offline.

A vida, em refereixo a empresa. És molt important innovar dins del punt de venta, marcant estratègies per la captació i fidelització del client,  creant nous espais o necessitats. Ara més que mai, hem de potenciar el nostre punt de venta per no acabar convertint-nos en botigues o empreses Showrooming (passant a ser sales d’exposició per després acabar comprant a Internet).

 showrooming

D’estratègies n’hi ha moltes, només cal que consultis a un professional, vegis que estan fent altres empreses o creïs les teves pròpies.

I en el meu entorn personal, he vist la necessitat d’ampliar els meus coneixements i obrir-se nous camins. Penso que no hem de deixar mai de reciclar-nos, d’experimentar nous reptes de futur. Tot just he començat a  estudiar Comunicació a la Uoc, des de sempre m’ha apassionat aquest món, no com a periodista sinó el fet de cóm ens comuniquem les persones ( i també les empreses), com ens relacionem entre nosaltres, com ens expressem i com utilitzem les diferents eines verbals i no verbals per explicar el que som i el que fem. Cóm la comunicació és bàsica pel nostre desenvolupament personal, però també professional, cóm podem utilitzar aquesta comunicació per engegar un projecte empresarial, sigui presencial o virtual. Començar aquesta nova etapa m’ha fet engrescar molt en el sector de la comunicació empresarial i poder dedicar-m’hi en un futur, esperem no molt llunyà.

Relacionat amb el meu entorn personal i també en el professional, m’he sentit realitzada. He apostat per introduir les noves tecnologies a la empresa on treballo, creant una marca online, MediaFer, un projecte embrió que tot just comença i que penso que amb bon peu. El fet d’estudiar comunicació i utilitzar diferents xarxes socials, m’ha permès conèixer gent interessant de la que aprendre i col·laborar. En aquest sentit estic molt contenta.

He pogut col·laborar en una iniciativa molt enriquidora, com la de #CarnavalRRPP creada per Cristina Aced i Carlos Molia, una iniciativa online on els bloggers comparteixen reflexions sobre un mateix tema, en aquest cas, l’objectiu de promoure el debat en l’entorn de la comunicació corporativa, el marketing de continguts i les relacions públiques. Contenta perquè el meu article forma part d’aquest e-book, la meva primera aportació publicada!

I arrel d’aquest carnavalrrpp, he pogut conèixer a la Cristina, que m’ha brindat la possibilitat de poder participar en una pràctica molt xula en la propera edició del curs RRPP2.0 de la UOC 2014.  Aquest any, els alumnes varen fer una pràctica – anàlisis de comunicació 2.0 del projecte MediaFer i del que els resultats varen ser molt positius.

rrpp2._uoc

Per tant, quedant-me amb tot això que us acabo d’explicar i moltes altres coses de caire més personal, penso que tampoc ha estat tant malament aquest 2013 que molts definien com a any “de traspàs”, per a mi ha estat un any de canvi de pensaments, marcat per nous reptes a emprendre i a desenvolupar en aquest 2014. Qui sap que passarà aquest any que ve, però podem començar a treballar per a que es compleixin els nostres reptes, treballant molt i amb molta il·lusió.

 

Bones festes i feliç 2014!

Un comentario

  1. […] problemes actuals de les botigues físiques com el showrooming (on ja s’ha parlat en aquest blog sobre el tema) , que porta ja el 6%  de totes les compres minoristes, i la forma en que algunes marques ho […]

Deja un comentario