Naming. La importància del nom en una marca.

El nom és una peça bàsica per l’engranatge de qualsevol estratègia de negoci. Un mal nom, avorrit, o que soni igual a altres, no necessàriament mata les possibilitats d’èxit d’una marca, però en molts casos, dilueix el seu valor i el seu potencial. Les empreses i les marques no existeixen sense un nom, poden prescindir de logotips o canviar-los quan convingui, però no sense nom. Per tant hem de donar importància a la creació d’un nom o marca, però, com ha de ser un nom de marca eficaç? Quines regles s’han de seguir?

Tal i com diu l’expert en identitat i branding, Andy Stalman, El nom és l’ambaixador més potent de qualsevol marca. És la targeta de presentació que el consumidor guarda a la memòria.

Segons Joan Costa, consultor de empreses i professor universitari entre moltes altres coses, diu que el nom és el primer signe d’identitat. I crear un nom per una marca és un repte de llarg abast, perquè, a diferència d’un packaging o un fulletó, que es poden canviar i corregir, el nom dura tant com l’empresa o el producte mateix, és a dir, un cop ha llançat, ja és irreversible. El nom de la marca serà més vegades pronunciat, escoltat, llegit i vist: milions de vegades a través dels mitjans de difusió, en els embalatges i punts de venda, en anuncis, promocions, en fires o exposicions … per tant, és important donar importància a la creació de la marca i una identitat corporativa però a través de professionals que ens orientin en aquesta creació i difusió de marca, disseny, branding…

 

branding

 

 

La identitat corporativa és una de les principals eines que tenim per poder desenvolupar la marca. La història o la trajectòria de l’empresa, projectes i cultura corporativa, és a dir, com es fan les coses, ens poden ajudar a definir la marca i el futur nom d’aquesta. És per això que la importància de comptar amb un professional ens ajudarà a decidir en el disseny del nom, logotip i implantació de la empresa al mercat.

Segons Costa, hi ha tres grans forces generals que entren en joc quan es tracta d’imposar una marca i que ens poden ajudar en la memòria d’un mercat o d’una societat:

– La notorietat, per fer la marca present als sentits i al record. Això implica partir d’un bon nom distintiu i difondre’l prou en la seva forma sonora i visible.

– La pregnància, molt lligada a la diferenciació, és molt més forta i persistent que l “impacte”. Al·ludeix a la percepció de la forma d’allò que veiem. El nostre cervell descodifica la informació que rebem a través de diverses associacions que es produeixen en el moment de la percepció.

– L’empatia entre consumidor-marca-producte. La satisfacció que la marca procura al consumidor y al usuari, és  la idea d’una qualitat estable que es converteix en un “valor confiable”. Això reforça la imatge de la marca com a reflexa de l’autoimatge del consumidor o usuari.

naming1

Encara que sembli una obvietat afirmar que les millores marques són les més notòries, les més diferenciades i les que mantenen una relació satisfactòria  amb el client o el consumidor, el veritablement difícil és aconseguir tot això. I això no és possible si es pensa només en termes d’estratègia i tàctica. Conèixer com funciona la memòria humana i la conducta lligada a ella, és obligat per apropar-se millor a com es pot optimitzar el rendiment de les marques i el nom d’aquestes.

Hi ha moltes empreses ja creades, que volen modificar el seu nom, ja sigui per uan fusió entre empreses o per modernitzar la marca ja que potser s’ofereix algun servei nou, però cal recordar que, de tots els elements comunicacionals de la marca, el que més s’instal · la i per això és més difícil de canviar, és el nom. Així que cal pensar molt bé els noms de marca i mantenir una vigilància epistemològica en el procés.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: