Botigues i Internet: La convergència imposada pels consumidors

Aquests últims anys, els usuaris, han canviat profundament els hàbits de consum, i han propiciat l’aparició de nous comportaments de compra. Per exemple,  el consum col·laboratiu va guanyant amplitud, però tot i així,  la visita a les botigues físiques ha patit  mentre que Internet s’ha “mofat” de la crisi. És més, des de fa temps, el web ha estat considerada com una amenaça per als punts de venda. Malgrat tot, la qüestió de saber si Internet pot ser una amenaça per a les botigues està superada. De fet, com revela l’estudi de l’Observatori Cetelem 2014 sobre el consum a Europa, els consumidors han pres una decisió: volen internet i també les botigues, de tal manera que imposen a les marques una interdependència creixent entre els canals. Amb l’auge dels smartphones i de les tablets, els europeus estan cada vegada més connectats. Voler separar el “online” del “offline” avui per avui, ja no te cap sentit. Botigues i Internet

                                                                                               imatge extreta Observatori Cetelem

La veritable qüestió és saber com Internet ajudarà als punts de venda a aconseguir “reinventar-se”. El web pot generar fluxos a les botigues, pot augmentar la fidelització dels consumidors i jugar un paper essencial en el procés amb el client. En el futur, després d’haver estat considerat com una amenaça, Internet es convertirà en el millor aliat de la botiga física, aconseguint una convergència cada vegada més forta entre els dos canals de distribució. Però per arribar a això, el camí serà llarg i les dificultats nombroses.

Ara bé, segons experts consultors d’aquest sector, com Jacinto Llorca (@jacintollorca) o Carolina Ortega (@artentienda) en un article publicat a la revista Frobes, analitza els problemes actuals de les botigues físiques com el showrooming (on ja s’ha parlat en aquest blog sobre el tema) , que porta ja el 6%  de totes les compres minoristes, i la forma en que algunes marques ho estan encarant; i avança algunes de les novetats més interessants i impactant com l’aparició de l’esmentat venedor holograma, els miralls que escanegen producte, la desaparició dels taulells de pagament a favor del pagament directe per apps mòbils…

 

Transformació de la botiga tradicional.

 

Partim de la premissa de que el comerç físic es veu obligat  a jugar un altre paper si volen sobreviure en els propers anys. si són avorrides i no aporten res diferent, per què anar-hi? Si ens limitem a oferir el mateix de sempre, no avançarem.

Ens hem d’inventar una nova manera d’enganxar al client seguint estratègies innovadores, com per exemple, oferint experiències. On a més de comprar el producte, aprenguem a utilitzar-lo, crear-lo o personalitzar-lo perquè ens aporti aquell plus en la compra. Tocar, sempre ens ha agradat, però utilitzar “in situ” allò que vols comprar, també et proporciona un plaer que fa que t’acabis decantant per la compra. El preu influeix, però si oferim el que no ens ofereix internet o la competència, és un punt a favor.

botiguer

                                                                                                             Imatge article Forbes

Però, que hi ha del venedor? La persona que està donant la  cara de la botiga? Com apunta Lorca a l’article, la clau està amb l’actitud, com tot a la vida no? “No ens hem de protegir dient que el culpable es la botiga del costat. La gran assignatura pendent de les botigues de proximitat és la humanització, que ens marcarà una característica diferencial respecte als altres”  Necessitem que aquestes persones connectin emocionalment amb el consumidor.

I es que més que un venedor, a de ser un assessor. La formació en aquest sector, és clau. Si els teus venedors, que son aquelles persones que transmeten la imatge de la teva empresa, no estan ben formats, amb estratègies de venta i coneixement del sector, no aconseguiran atrapar al client i fidelitzar-lo.

Per tant, ens toca posar fil i agulla per aconseguir que tots aquests factors convergeixin per poder aconseguir transformar la nostra empresa.  Internet, el punt de venta, formació especialitzada i estratègies de mercat. Aquestes son algunes de les claus.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: