Sessió sobre estratègia digital i pla de social media de Ferreteria Díaz – MediaFer – a l’UPF

Aquest passat dilluns 24 vaig tenir el plaer de poder participar i compartir classe al Màster en Protocol i Relacions Públiques que s’imparteix a la Universitat Pompeu Fabra amb Cristina Aced, consultora i docent universitària, i de la que ja us he parlat alguna vegada en aquest blog.

uof iddec
El meu pas per aquest màster, va ser per presentar el projecte de comunicació 2.0 de Comercial i Ferreteria Díaz – MediaFer, empresa per la qual estic treballant, i que em comporta una implicació emocional extra, ja que pertany a la meva família des de fa més de 50 anys.

La sessió s’emmarcava dins de l’assignatura de Relacions Públiques 2.0 , i en concret en l’anàlisi del nou context digital i la pràctica sobre estratègia digital i pla de Social Media a partir d’un cas real, el nostre.

Crec que va ser prou interessant, tant per les noies que conformaven aquest màster, com per mi mateixa, on vaig aprendre moltes coses que potser m’havien passat per alt i no havia contemplat en la nostra comunicació online i que pròximament posaré fil a l’agulla per rectificar-ho. 😉

Primer de tot, la sorpresa va ser seva en trobar-se un cas real d’allò més curiós. En primera instància, parlar de comunicació d’una ferreteria els hi va sonar estrany. Normalment els casos d’estudi o casos reals acostumen a ser diferents. Grans empreses com Coca-cola, on tenen departaments dedicats a la comunicació i màrqueting amb bons pressupostos per portar a cap les seves estratègies, però penso que en la realitat del dia dia, no es trobaran empreses com aquestes on puguin desenvolupar els seus coneixements, sinó més aviat en petites i mitjanes empreses que requeriran els seus serveis, i com més complicat sigui l’exemple, més aprendran del potencial que poden tenir aquestes pymes.

La meva presentació constava doncs d’això, com una ferreteria es reinventa gràcies a una crisi econòmica que els hi permet explotar nous reptes i nous nínxols de mercat, com poden ser les noves tecnologies. Com, a través d’un blog i diferents perfils en xarxes socials, els hi permet arribar a més gent, donant-se a conèixer i intentant, constantment, apropar el món de la ferreteria i el bricolatge a les persones.

Aquests són alguns dels objectius marcats per la nostra empresa, pel que fa a la comunicació online:

plan de contenidos

 

– Crear comunitat al voltant del món de la ferreteria i el bricolatge.

– Oferir novetats i productes especials a clients professionals i industrials del sector.

– Ampliar el coneixement dels usuaris, sobretot d’aquell client particular que sempre està en la cerca de productes per poder arreglar, crear o reutilitzar aquell accessori que té per casa.

– Captar possibles nous clients fora del nostre radi d’acció.

– Potenciar el “fes-ho tu mateix” a través dels diferents continguts en el blog. Saber per a què serveix un producte i com s’utilitza.

Si voleu saber més, podeu veure la presentació que vaig fer a través de la plataforma Visme.

L’essència del que nosaltres volíem transmetre és que tot és possible, i que tota empresa pot promocionar-se i donar-se a conèixer a través de les xarxes. Si, seguim pensant que el més important és vendre, però també és important donar un altre servei al client, oferir noves possibilitats i sobretot, tal com diu l’ Anna Moratalla en el seu post sobre aquesta sessió, “Encara que tot vingui impulsat per una crisi econòmica sense precedents, i tenint la voluntat de donar resposta a una necessitat ja consolidada de compra de productes per Internet, la realitat és que és important també crear un objecte social, que doni sentit a establir una connexió amb la comunitat”.

I amb això seguirem treballant, tot i que us podeu emportar una sorpresa ben aviat, hi ha canvis, molts canvis que pròximament anirem informant a través del blog, Facebook i Twitter! 😉

Aquí us deixo també l’ Storify de la jornada

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: