Clients, com extreure dades per generar estratègies online i offline (Part 1)

Les dades flueixen constantment per tot arreu en els negocis, dins i fora de l’empresa, d’extrem a extrem en els processos corporatius, en tot els productes i serveis, clients i proveïdors dels voltants, però només el 37% de les companyies del sector retail afirma ser capaç d’extreure el valor de les dades a l’hora de definir la seva estratègia de client, segons els resultats obtinguts en un estudi i una enquesta realitzada per SAP ES i Oxford Economics per analitzar la situació d’aquest mercat.

A més, es posa de manifest que no totes les empreses del sector estan evolucionant a la velocitat necessària per treure el màxim profit a la informació disponible en temps real. De fet, només el 38% considera que les seves estratègies estan ben desenvolupades en aquest sentit.

Per poder seguir sent competitius i poder seguir creixent en el futur, els minoristes han de desenvolupar una estratègia que integri aspectes tant físics com digitals i aprendre a optimitzar el valor de les dades per prendre les millors decisions en, per exemple, la col·locació dels productes a les botigues, l’experiència de compra en línia o la realització de promocions personalitzades.

Entendre i conèixer millor al client

Les conclusions principals, recollides en “Reigniting Growth: Three Imperatives for Retail ‘s Future” assenyalen que les empreses minoristes, per poder seguir creixent i oferint un servei de qualitat, haurien de desenvolupar una estratègia digital integrada, reinventar l’experiència de compra a la botiga i crear una visió completa del client.

– Desenvolupar una estratègia digital integrada: La tendència del mercat indica que,  ni les vendes en línia ni les físiques seran capaces de mantenir el creixement de manera independent. Per això els minoristes han de construir estratègies que s’ajuntin els dos entorns per donar un servei de qualitat als consumidors en qualsevol escenari i en qualsevol situació.

Exemple: Cal considerar tots dos “mons” si vols posicionar al mercat amb èxit la teva empresa, servei o producte.  En primer lloc, has de tenir en compte tots els mitjans al teu abast per arribar a la teva audiència. El teu client escolta la ràdio pel matí, llegeix el diari i passa per davant de grans cartells de camí a la feina, fa servir la web i l’e-mail al seu lloc de treball, mira la televisió per la nit (a vegades tot navegant per les seves webs favorites) etc. És per aquest motiu que, és important que les estratègies de marketing incorporin a l’hora tant mitjans online com mitjans offline. Per exemple, anuncis de televisió que et conviden a visitar una pàgina web per poder veure el final d’una història, un banner que veus en la teva web favorita de noticies et porta a un lloc on si et registres, reps a casa un regal corporatiu; mentrestant, entres a formar part d’una llista de distribució per e-mail, des de on reps invitacions a esdeveniments en el món real. És una manera de recaptar informació que a posteriori, et podrà servir per gestionar estratègies segons la tipologia de client.

Reinventar contínuament l’experiència de compra a la botiga: Durant molts anys el model tradicional ha donat els seus fruits però ara ha de seguir evolucionant per satisfer les noves necessitats dels clients.

13

Exemples: Una ferreteria física tradicional que incorpora totes les eines que ens ofereix la nova era digital. Volem que el nostre client pugui tenir l’experiència de comprar Online en un espai físic i on un professional de ferreteria l’atendrà, o incorporant pantalles informatives de productes en promoció, on ens ensenyin el funcionament i ens donin l’opció de reservar el producte, ens el portin a la caixa o comprar-lo de manera online, però sempre des de l’espai físic. També, des de l’òptica online, a través del nostre web oferir la possibilitat de recollir el producte a la botiga o, a través de l’acumulació de punts de compra online, oferir un regal al centre físic per provocar una reacció de fidelitat i confiança que porti al client a fer-nos una visita.

Crear una visió completa del client: La disponibilitat d’informació sobre els clients i del mercat ofereix una oportunitat única per millorar l’experiència de compra, si és utilitzada amb intel·ligència per part dels minoristes.

Exemple: Podem fidelitzar al client a través de descomptes especials via mailings, fer-los partícips en esdeveniments organitzats dins i fora de l’establiment, a través de les xarxrs socials, podem analitzar el seu comportament, que els hi agrada i que no… Això ens permetrà recaptar informació i saber els gustos, tipologia de client per tal de millorar les vendes i el recorregut del client, tant de manera online com offline.

 

En les properes entrades parlaré dels pasos per analitzar el comportament del client i les tendències de consum per aquest 2016.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: