La Neurociència, Marketing i el Storytelling per canviar la relació marca-client

Moltes empreses s’han donat compte que per arribar al consumidor, hem de connectar amb els seus sentiments, valors i emocions ja que d’aquesta manera podrem tenir un feedback positiu cap al producte o la marca.

La neurociència del consumidor, és l’estudi dels processos mentals que participen en els comportaments del consumidor, com poden ser el moviment i el recorregut del consumidor en el punt de venda, el reconeixement, les olors, els sons, les emocions d’aquests en resposta a una campanya o producte… Ens permet una comprensió més completa i objectiva dels desitjos i accions del consumidor, i es converteix en una eina versàtil i consistent en l’acompanyament de les empreses per a l’ajust i realització de les seves estratègies de màrqueting.

Pel que fa a l’estudi del consumidor, en l’última dècada hi ha hagut un creixent ús de la neurociència amb el propòsit d’entendre millor el comportament del consumidor i intentar anar una mica més enllà de l’enteniment, tractant de “descobrir” el que realment pensa, aplicant els procediments i eines de la neurociència amb el marketing.

neuromarketing1L’anomenat Neuromàrketing, a trets generals, es tractaria d’una nova eina destinada a aclarir, de la manera més objectiva, els processos cognitius i intencionals del consumidor davant els productes i serveis que li són oferts.  Aquesta tècnica es recolza en la neurociència, amb el propòsit de conèixer i entendre més en profunditat el comportament de compra del consumidor, i partint de la base que les decisions es prenen en la seva gran majoria per influència de l’inconscient, les emocions…

No deixa de ser un pas més enllà en la part d’escolta activa de les empreses que volen perfeccionar els seus productes i serveis en base a les opinions dels usuaris. Però, què més podem fer per captar l’atenció del consumidor? Que tal explicar històries? La relació del marketing emocional pot estar lligada a utilitzar tècniques com el Storytelling per arribar al consumidor.

El storytelling és la tècnica (o fins i tot l’art) d’explicar històries de manera que els oients, lectors i / o vídeo espectadors percebin i interioritzin el seu missatge. Es tracta d’arribant a tocar la seva fibra més sensible a través d’una història on la funció de la marca és més contextual i no protagonista de la trama, per tal d’arribar al consumidor.

Aquesta tècnica pot ser generadora d’experiències i emocions que ens permetran arribar, d’un altra manera, al consumidor. Segons un estudi de Harvard Bussines Review, les històries tenen un impacte directe entre empreses i consumidors. Aquest últims generen unes emocions i empatia cap a les marques a través de les històries humanitzades de les empreses per tal d’arribar al desig de tenir aquell producte. La narrativa transmedia no deixa de ser un relat on la història es desplega a través de múltiples mitjans i plataformes de comunicació, i en el qual una part dels consumidors assumeix un paper actiu en aquest procés d’expansió.

Per exemple, en molt anuncis televisius, el fet d’explicar històries ens permeten arribar a l’espectador d’una manera més íntima i directe que explicant quina és la teva empresa i què estàs venent. Aportar un valor, entreteniment, emoció, informació, identificació amb el producte… Amb aquest video podreu entendre millor, com funciona el storytelling o la narrativa transmedia en campanyes publicitàries, anuncis i generadors d’emocions a trabés de les històries:

Com sempre, el valor del contingut, és la clau per arribar al consumidor, tant si és escrit com audiovisual. Tècniques importants avui dia per arribar al consumidor.

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: